EXERSEAZĂ!

1. Se citeste de la tastatură un număr a. Sa se verifice şi să se afişeze pe ecran daca numărul citit este pozitiv (a>=0).

Verifică datele obtinute in Scratch!

2.

Se citește de la tastatură un număr a. Sa se verifice şi să se afişeze pe ecran daca numărul citit este un număr de doua cifre ( a >=10 and a <= 99) Verifică datele obținute in Scratch!

3.

Se citește de la tastatură un număr a. Sa se verifice şi să se afişeze pe ecran daca numărul citit este un număr par (a mod 2 0) Verifică datele obţinute in Scratch!

4. Scrieți algoritmi in limbaj pseudocod si apoi implementații în Scratch care verifica daca trei numere a,b,c naturale:

a) sunt laturile unui triunghi echilateral (a -b si b-c)

b) sunt laturile unui triunghi isoscel( ab sau b-c sau ac)


Răspuns :

1)

citest a

daca a>=0 afiseaza "numar pozitiv"

2)

citest a

daca a>=10 si a<=99 afiseaza "numar de doua cifre"

3)

citest a

daca a mod 2=0 afiseaza "numar par"

4)

a)

citeste a, b, c

daca a=b si b=c afiseaza "laturile unui triunghi echilateral"

b)

citeste a, b, c

daca a=b sau b=c sau a=c afiseaza "laturile unui triunghi isoscel"